piątek, 26 maja 2017

Sezonowo od A do M i rzodkiewkowa sałatka z soczewicą.






Codziennie przeczesuję ich liście i sprawdzam, czy już urosły.
Podlewam je regularnie i uwalniam od chwastów.
Przemawiam do nich czule.
Eksmituję ślimaki, które zawzięcie podgryzają im listki.
I mimo wszystkich moich starań wciąż wyciągam z ziemi rzodkiewki wielkości biedronki.
Spragniona chrupkości soczystych, pikantnych korzeni wyruszam na targ.
Krążę między stoiskami z nadzieją na kilka różnokolorowych pęczków.
Jednak zamiast mnogości kształtów i wachlarza barw znajduję tylko rzodkiewkową monotonię.
Rozczarowana brakiem różnorodności, wybieram dwa pęczki o najbardziej jędrnych liściach.
Zamieniam je w pyszną sałatkę i jestem gotowa na sezonowe spotkanie z Amber.






Sałatka z rzodkiewek i soczewicy

pęczek rzodkiewek
3 garście młodych liści rzodkiewek i rukoli
1,5 szklanki ugotowanej zielonej soczewicy
pół małej cebuli

dresing
1 łyżka solonych kaparów
skórka i sok z połowy cytryny
2 łyżki oliwy
miód
pieprz
sól

Rzodkiewki pokroić na ósemki. Liście umyć i osuszyć.
Cebulę pokroić w cienkie plastry i zanurzyć na kilka minut w bardzo zimnej wodzie.

Kapary wypłukać, osuszyć i bardzo drobno posiekać.
Wymieszać ze skórką i sokiem z cytryny oraz oliwą.
Doprawić pieprzem, solą i odrobiną miodu.

Rzodkiewki, soczewicę i cebulę włożyć do dużej miski i wymieszać z dresingiem.
Dodać liście i jeszcze raz delikatnie wymieszać.
Podawać od razu po przygotowaniu.







14 komentarzy:

  1. Śliczna sałatka!
    U mnie też będzie z rzodkiewek w winie...
    Dziękuję za wspaniale majowy rzodkiewkowy czas!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Ciekawa jestem Twojej sałatki.
      Mam nadzieję, że moje rzodkiewki wkrótce urosną
      i będę mogła zanurzyć je w innej marynacie.
      Pozdrowienia!

      Usuń
  2. Jak cudnie rzodkiewkowo u Ciebie, u Was:-) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sałatka, wiosenna, kolorowa i bardzo apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Sałatka pierwszy sort
    Hm, u mojej siostry(mieszkają pod takim mini laskiem0 rzodkiewki rosną takie ,że aż miło , ma zawsze z 2-3 rodzaje , na większa różnorodność nie am miejsca.Choć muszę przyznać ,że są mniejsze niż te z targu czy sklepu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      Zazdroszczę bardzo, bo u mnie rzodkiewki jakoś nie chcą rosnąć. Chyba mają za mało słońca.
      Nie wielkość się liczy, tylko jakość, a takie malutkie z pewnością mają bardziej skoncentrowany smak.:)

      Usuń
  5. Rzodkiewkowa pychota w czystek postaci!
    Idealna sałatka!
    Udanych zbiorów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Mam nadzieję, że będzie co zbierać wkrótce. :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście urocze, tylko tym ich urokiem ciężko się najeść. ;))
      Pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  7. Magdo, bardzo Ci dziękuję za ten przepis- lubię rzodkiewki ale nie jadłam ich nigdy z soczewicą😊 Moje własne zjadły robaki😕 Serdeczności ślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, to dość popularne połączenie i bardzo smaczne. :)
      Moje wciąż nie chcą rosnąc, a ich listki niedługo znikną zupełnie,
      bo cieszą się ogromnym powodzeniem wśród ślimaków.
      Taki los ekologicznego ogrodnika. ;)
      Uścisków moc!

      Usuń