poniedziałek, 17 lipca 2017

Lipcowa Piekarnia Amber i bułki owsiane.





Wilgotne lipcowe dni mijają w swoim nienaruszalnym tempie.
Nieostrzyżone miejskie trawniki kwitną koniczyną, błękitnym podróżnikiem
i całym mnóstwem innych gatunków, których próżno szukam w pamięci.
Łąki w złotej godzinie błyszczą niczym klejnoty.
Polne koniki wygrywają swoje ulubione melodie.
Coraz częściej słychać ciszę na przedmieściach.
A ja w tej ciszy zagniatam ciasto na bułki owsiane,
a później piekę je z innymi w Lipcowej Piekarni Amber,
w której udział wzięli:

Akacjowy blog
am.art kolor i smak
Kuchnia Gucia
Kuchennymi drzwiami
Moje małe czarowanie
nie-ład mAlutki
Ogrody Babilonu
Pieguskowa kuchnia
Stare gary
Weekendy w domu i ogrodzie
Z chaty na końcu wsi






Bułki owsiane
na podstawie przepisu Adama Piekarza

zimny rozczyn 12 godzinny

150 g mąka owsiana razowa (mielone płatki owsiane)
100 g mąka pszenna typ 650
350 g maślanka o temperaturze 20 st.C
20 g miodu
3 g drożdże instant

Wszystkie składniki bardzo dokładnie wymieszać.
Rozczyn powinien być gęsty - to zbuduje aromat.
Tak przygotowany rozczyn wstawić do lodówki na 12 godzin.
Po tym czasie rozczyn wyjąć z lodówki
i zostawić w temperaturze pokojowej na 2 godziny,
aby uzyskał temperaturę 18-24 st. C.

ciasto właściwe

cały rozczyn o temperaturze pokojowej
150 g mąka pszenna typ 650
8 g soli
20 g olej słonecznikowego

około 80 g płatków owsianych do obtoczenia bułek.

Wszystkie składniki ciasta połączyć i wyrabiać przez 20 minut.
Podzielić ciasto na 8 równych części i uformować kulki.
Następnie każdą z nich przeciąć na pół.
Każdą połówkę uformować w podłużną bułkę i obtoczyć w płatkach owsianych.
Jeżeli płatki nie chcą przyklejać się do ciasta, można bułki lekko spryskać wodą.
Obtoczone w płatkach bułki przełożyć na blachę do pieczenia,
przykryć i pozostawić do wyrośnięcia na 40-50 minut.
Piekarnik rozgrzać do 220 st. C, włożyć blachę z bułkami i piec 5 minut.
Następnie zmniejszyć temperaturę do 190 st. C i piec kolejne 15-20 minut, aż bułki będą rumiane.


Bułki szybko tracą świeżość, dlatego najlepiej jeść je w dniu pieczenia.







23 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Magdo-Twoje bułki mają piękny kolor, są gładkie i apetyczne. Ja piekłam bułki dziś, bo w weekend mnie nie było. Jestem ciekawa jakie będą jutro. Dziękuję za pomysł i wspólne wypiekanie, pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też jestem ciekawa. Moje na drugi dzień reanimowałam w opiekaczu. ;)
      Dziękuję Małgosiu za wspólny czas i pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Wybrałaś wspaniały przepis i oczywiście upiekłaś je wzorcowo :)
    Brawo Ty :)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli stanęłam na wysokości zadania.
      Brawo ja! ;))))
      Uściski!

      Usuń
  4. Bardzo żałuję, że mnie nie było. Wglądają cudnie:-) Ja się tułałam po Łodzi;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic straconego, jak wrócisz mogę upiec je z Tobą jeszcze raz. :)
      Pozdrów Piotrkowską ode mnie.
      Ściskam!

      Usuń
  5. Dopiero teraz przeczytałam o lipcowej piekarni i jedyne co mogę napisać to tyle, że Twoje bułki i zdjęcia są rewelacyjne ��Upiekę je jak tylko czas pozwoli ☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Mam nadzieję, że czas będzie łaskawy i pozwoli na pieczenie. ;)

      Usuń
  6. Pyszny widok!
    To był bardzo dobry wybór na lipiec. A bułki smaczne i wdzięczne w przygotowaniu.
    Dziękuję Ci bardzo i do następnego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bułki latem jak znalazł!
      Bardzo smaczne, ale chyba spodziewałam się bardziej ekstremalnej owsianości. ;)
      Do następnego!

      Usuń
  7. Jak ładnie Ci wyrosły :) U mnie też z miodem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. :)
      Ja nie przepadam za słodem w jasnych wypiekach, dlatego miód dodałam z premedytacją. ;)

      Usuń
  8. Ale piekne i gladkie, moje troszke popekaly przy wyrastaniu ale i tak byly pyszne. Piekne zdjecia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie chyba bardziej pociąga ich chropowata wersja, jest bardziej apetyczna, choć smaku to pewnie nie zmienia.
      Dziękuję i pozdrawiam ciepło!

      Usuń
  9. Magda, cudne te bułeczki! I przyjemnie się robiło.
    My jedliśmy przez kilka dni od pieczenia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proste, smaczne i idealne na letnie wycieczki. :)
      Moje szybko straciły chrupkość, którą bardzo sobie cenię w bułkach.
      Może za krótko piekłam...

      Usuń
  10. Bardzo dziękuję za zaproponowanie do piekarni Amber właśnie tych bułeczek :)
    Do następnej piekarni!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie. :)
      Do następnego pysznego wypieku!

      Usuń
  11. Dzięki Madzia że wybrałas ten przepis. Twoje bułki upiekły się znakomicie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały. :)
      Dziękuję i serdeczne pozdrowienia ślę!

      Usuń
  12. Piękne bułki i piękne zdjęcia! A buły bardzo smaczne - świetny pomysł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i ciesze się, że propozycja przypadła do gustu. :)
      Pozdrowienia!

      Usuń