czwartek, 20 lipca 2017

Sezonowo od A do M, młode ziemniaki i połączenie starego z nowym.




Nadeszło.
Upalne i duszne.
Prawdziwe lato.
Miasto bardziej przejrzyste niż zwykle,
bierze oddech od wszechobecnych korków.
Na ulicach sukienki w wesołych kolorach, 
nagie ramiona, kolana i stopy.
Jarmarczne budki wypełnione mydłem i powidłem.
Restauracyjne ogródki pełne uśmiechniętych twarzy.
Znad talerzy unoszą się mniej lub bardziej apetyczne aromaty.
Kuszą pachnące wakacjami smaki.
W przydomowych ogródkach trampoliny i dmuchane baseny,
skwierczące na grillach mięsa i konkurs na najsmaczniejszą sałatkę.
U mnie wygrywa ziemniaczana!
Młode ziemniaki, ostatni słoik zeszłorocznych ogórków,
pachnący latem szczypiorek i koper... i towarzystwo Amber, 
którą namówiłam na ziemniaczane spotkanie.





Sałatka ziemniaczana z kiszonym ogórkiem

5 średnich młodych ziemniaków, około 500 g
5 ogórków kiszonych
1 młoda cebula
duża garść posiekanego szczypiorku
duża garść posiekanego koperku

sos
3 łyżki oliwy
2 łyżki soku z cytryny
1 czubata łyżeczka musztardy
1 łyżeczka miodu
pieprz
sól

Ziemniaki ugotować w mundurkach w osolonej wodzie,
ostudzić, obrać, pokroić w pół plasterki lub w kostkę.
Ogórki pokroić w plasterki, cebulę w cienkie plasterki lub piórka.
Składniki sosu połączyć i dobrze przyprawić pieprzem i solą,
wymieszać z resztą składników.
Sałatkę przed podaniem chłodzić przez kilka godzin w lodówce.





Lniana serwetka od Meis Ideis:)
Jeżeli lubicie len, zajrzyjcie koniecznie do Marty!



17 komentarzy:

  1. Świetne połączenie młodego ze starym!
    Idealnie do siebie pasują i zjadłabym z chęcią.
    Dziękuję za młode ziemniaki w naszych kuchniach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealne na letnie, upalne dni, które jeszcze przed nami.
      To było pyszne spotkanie, dziękuję!

      Usuń
  2. Ja też chce taka sałatkę , no moja nie będzie taka piękna może ,ale pyszna na bank , prosto , pysznie i pięknie jak to u Magdy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Jak nie chce Ci się robić, to zapraszam do mnie. :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię sałatki z pyrami :)
    A z maminego ogródka już nawet ogórki są :)
    Letnie pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, baaardzo.
      A u nas ogórków w tym roku brak. :(
      Buziaki!

      Usuń
  4. Dla mnie to jest sałatka idealna! Niestety ogórki kiszone dawno mi się skończyły, ale dobrze, że już sezon na małosolne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie każda ziemniaczana jest tą idealną. ;))
      Z miłością do ziemniaków się nie walczy. ;)

      Usuń
  5. No widzisz, a ja z ostatniego słoika ogórków przygotowałam na dzisiaj ogórkową...
    Fajna ta sałatka nawet jako dodatek do grilla:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas ogórkowa zawsze z dwóch słoików.
      Z jednego nie ma co gotować, bo za szybko znika. ;)
      Sałatka do grilla idealna!

      Usuń
  6. U nas tydzień temu taka podobna z ostatnimi ogórami. Zamiast koperku natka pietruszki. Uważam, że sprawdza się świetnie i do grila i jako dodatek do domowych wędlin. 😊

    OdpowiedzUsuń
  7. ja dzisiaj właśnie miałam sałtkę ziemniaczaną którą zrobił mój mąż:) inna ale wszystkie ziemniaczane uwielbiam a im bardziej prosta tym smaczniejsza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam ziemniaczane sałatki!
      Chyba jeszcze nie jadłam takiej, która by mi nie smakowała.;)
      A przepis na mężową sałatkę będzie? :)

      Usuń
  8. Ciekawa wersja, jak najbardziej pyszna z młodymi ziemniakami!

    OdpowiedzUsuń