piątek, 23 września 2011

Duszony groszek po francusku

W licznych przepisach potrawa ta towarzyszy kurczakowi.
Muszę jednak wyznać, że kiedy mam przed sobą taki półmisek, jak ten na zdjęciu,
moja cała uwaga skupiona jest na groszku. Kurczak wydaje się mniej atrakcyjny.
Nie jest to wina błędnego połączenia, ponieważ połączenie jest niemal idealne.
To wina mojego zamiłowania do tego wyjątkowo smacznego dodatku,
który często zastępuje mi danie główne ;)
Po skończonym posiłku zawsze żałuję, że zrobiłam za małą porcję.
Latem korzystam ze świeżego groszku, który pieczołowicie wyłuskuję,
zachwycając się za każdym razem kolorem gąsienic ucztujących w strąkach.
W innych porach roku korzystam z groszku mrożonego.


Duszony groszek po francusku

500 g zielonego groszku
kilka dymek lub1 biała cebula  
150 ml wody lub bulionu z kurczaka
kilka gałązek tymianku
sałata
masło
pieprz
sól

Cebulę smażyć na maśle 10 minut, dodać tymianek i groszek.
Doprawić pieprzem i solą, zalać wodą lub bulionem.
Dusić 5-10 minut aż woda wyparuje a groszek zmięknie.
Jeżeli płyn wyparuje, a groszek nie będzie ugotowany,
należy dolać jeszcze odrobinę wody i gotowac kilka minut dłużej.
Pod koniec gotowania dodać posiekaną sałatę.
Kiedy sałata zwiędnie danie jest gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz