piątek, 25 listopada 2011

Sałatka z papryki, anchois i jajek

Tak jakoś sennie zrobiło się dookoła. Niewiele mi się chce.
Lubię teraz czytać leżąc pod ciepłym kocem z kotem na kolanach.
Tak właśnie mam zamiar spędzić najbliższy weekend.
Powoli, spokojnie, nigdzie się nie spiesząc i gotując oczywiście,
bo to zawsze sprawia mi ogromną przyjemność.
Szczególnie kiedy mam na to czas.
A dzisiaj przedstawiam sałatkę Nigelli, pełną różnych smaków.
Idealny dodatek do chrupiącej bagietki.

Miłego weekendu!





Sałatka z papryki, anchois i jajek
na postawie przepisu z książki Nigelli Lawson Kuchnia, przepisy z serca domu

4 jajka ugotowane na twardo
380 g pieczonej papryki obranej ze skórki
(Nigella używa papryki ze słoika)
4 łyżki oliwy
1 ząbek czosnku
pieprz
sól
1 łyżka kaparów
12 filecików anchois
2 łyżki posiekanej natki pietruszki i dodatkowo do podania

bagietka do podania



Czosnek rozgnieść z solą, wymieszać z oliwą, pieprzem i posiekaną natką pietruszki.
Paprykę podzielić na mniejsze kawałki i ułożyć na półmisku
lub talerzach, jeżeli przygotowujemy indywidualne porcje.
Dodać odsączone kapary i anchois oraz jajka pokrojone w ćwiartki lub połówki.
Polać przygotowaną wcześniej oliwą i posypać natką pietruszki.
Pozdawać z bagietką.


5 komentarzy:

  1. Apetycznie wygląda i smaki połączone ciekawie. Poza tym to uwielbiam Nigellę więc na pewno jest wybornie.
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie pokazałaś tę sałatkę!
    To naprawdę ciekawa alternatywa dla przekąski czy obiadu.Ma tyle smakowitych rzeczy w sobie.
    Udanego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczna ta sałatka. Życzę weekendu o jaki marzysz, choć u mnie dziś słonko mocno świeci. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Tofka, dziękuję i zapewniam, że skoro uwielbiasz to jeszcze nie raz znajdziesz u mnie przepisy Nigelli:)

    Amber, dziękuję!

    Moja kawiarenko, witam w moich skromnych progach:)

    Kamilo, dziękuję. U mnie też słonko świeciło:)

    OdpowiedzUsuń