wtorek, 27 września 2011

Sałatka z wędzonym węgorzem



Kiedy pojawiła się w Polsce książka autorstwa Gordona Ramsaya Łatwe gotowanie,
spotkałam się z niezbyt pochlebną opinią na jej temat.
Głównym zarzutem było to, że tytułowe gotowanie wcale nie jest proste
a składniki zawarte w przepisach są ciężko dostępne w Polsce.
Dla mnie książka jest źródłem bardzo prostych i bardzo dobrych przepisów,
a jak się dobrze poszuka to i składniki się znajdą.
Wczoraj nie miałam pomysłu na wędzonego węgorza, którego dostałam od znajomego.
Przypomniałam sobie o przepisie na sałatkę z tej właśnie książki.
Kolejny przepis trafiony w dziesiątkę, ale to tylko moja subiektywna ocena ;)


Sałatka z wędzonym węgorzem
na podstawie przepisu Gordona Ramsaya z książki Łatwe gotowanie

sałata
1 ziemniak ugotowany w mundurku
2 łyżki posiekanego szczypioru
kawałek wędzonego węgorza
oliwa
pieprz
sól
ocet balsamiczny

Ziemniaka pokroić w plastry, posypać pieprzem, solą i podsmażyć na oliwie na złoty kolor.
Węgorza podzielić na podłużne kawałki i lekko podgrzać na patelni.
Na talerzu rozłożyć sałatę, ziemniaki, szczypior i rybę.
Całość skropić oliwą i octem balsamicznym.
W oryginalnym przepisie autor proponuje jako urozmaicenie dodatek w postaci łyżki twarożku z ziołami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz