niedziela, 30 października 2011

Duszona dynia z soczewicą i jarmużem




Skoro Festiwal Dyni jeszcze trwa dołączam kolejną propozycję.
Pikantna, duszona dynia z nutką kuminu.
W oryginalnym przepisie sugerują użycie dyni butternut lub acorn. 
Ponieważ moja winter luxury, którą kupiłam kilka dni temu, 
zdaje się nie mieć końca, użyłam właśnie jej :)
Już nie mogę się doczekać kiedy wypróbuję Festiwalowe przepisy.
Mam już na oku kilka bardzo ciekawych!

















Duszona dynia z soczewicą i jarmużem
na podstawie przepisu z książki Mediterranean The Beautiful Cookbook

1 łyżka oliwy
1 łyżka masła
2 cebule, posiekane
2 świeże chili, pokrojone w cienkie plasterki
1/2 łyżeczki pieprzu cayenne
1 łyżeczka mielonego kuminu
220g soczewicy
sól
puszka pomidorów
1 łyżeczka słodkiej papryki w proszku
1kg dyni, pokrojonej w kostkę lub jak u mnie wyciętej łyżeczką do melona
500g jarmużu, botwiny lub liści mniszka lekarskiego

Na patelni rozgrzać oliwę i masło, dodać cebulę, chili, pieprz cayenne i kumin.
Smażyć około 10 minut aż cebula zmięknie.
Dodać soczewicę, szczyptę soli,  pomidory, paprykę w proszku
i odrobinę gorącej wody, tak aby przykryła zawartość patelni.
Dusić 10 minut, następnie dodać dynię i pokrojony jarmuż.
Dusić kolejne 10-15 minut, aż warzywa będą miękkie.
Podawać gorące w towarzystwie kuskusu.

5 komentarzy:

  1. Już żałuję, że nie mam dostępu do jarmużu :( Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za widok!
    I nie ma mowy,pojutrze wyprawiam się po jarmuż.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kamila, możesz zrobić z włoską kapustą lub szpinakiem, też będzie dobre.

    Amber, owocnej wyprawy życzę:)

    Pozdrawiam Was serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcia fantastyczne!
    uwielbiam soczewicę. Do dyni pasuje idealnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Peggy, witam Cie serdecznie i dziękuję.
    A soczewicę też uwielbiam w każdej postaci:)

    OdpowiedzUsuń