poniedziałek, 17 czerwca 2024

Sezonowo od A do M i fasolka szparagowa w pomidorach z oregano






Czerwcowy poranek bez zobowiązań.
Słońce zagląda do sypialni.
Wpuszczam je przez otwarte okno.
Kot bada uważnie powietrze, 
które wypełnia pokój ciepłem.
Drobinki kurzu wirują w powietrzu.
Przy akompaniamencie ptasich treli,
z miską pełną słodkich czereśni
planuję weekendowe menu.
Proste, pełne warzyw i świeżych ziół.










Fasolka szparagowa w pomidorach z oregano

0,5 kg fasolki szparagowej
3 małe młode cebule
3 ząbki czosnku
świeże oregano
oliwa
pieprz
sól

Fasolkę umyć i obciąć jej końcówki.
Cebulę pokroić w drobną kostkę.
Czosnek pokroić w cienkie plasterki.
Oliwę rozgrzać w głębokiej patelni, dodać cebulę, szczyptę soli 
i smażyć na małym ogniu kilka minut, aż cebula zmięknie i nabierze złotej barwy.
Dodać czosnek i smażyć kolejną minutę.
Następnie dodać fasolkę, wymieszać, podlać odrobiną wody, przykryć i dusić 5 minut.
Dodać pomidory, 3 gałązki oregano, wymieszać, przykryć i dusić 20-30 minut, aż fasolka zmięknie.
Na koniec przyprawić pieprzem i solą jeżeli to konieczne.
Podawać gorącą lub w temperaturze pokojowej.








Kilka prostych składników.
Esencja czerwcowego gotowania.
Fasolka szparagowa na dwie kuchnie.
U mnie w pomidorach,
Koniecznie sprawdźcie.






2 komentarze:

  1. Fasolka twa taka śródziemnomorska, słoneczna i pachnąca oregano i świeżymi pomidorami. Wczoraj właśnie odnalazłam ostatni bukiet oregano z Apulii z ogrodu św. Franciszka - tak mi opowiadał sprzedawca na targu w Ostuni.....Pewnie przygotuję tę wersję fasolkową, bo smaki Śródziemnomorza są mi bliskie. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latem często mam ochotę na śródziemnomorskie smaki. Pięknie komponują się ze słonecznymi dniami i schłodzonym winem. Choć mam oregano w ogrodzie, to i tak zazdroszczę bukietu z Apulii. Tam zioła mają zupełnie inny aromat. Dziękuję za pyszne spotkanie.

      Usuń