piątek, 27 kwietnia 2012

Sałatka z pomarańczy i oliwek

Dla niektórych, już dzisiaj, rozpoczyna się bardzo długi weekend.
Mój będzie dłuższy niż zwykle, ale nie tak długi jak bym tego chciała ;)
Prognozy pogody na najbliższe dni są bardzo optymistyczne, 
więc mam zamiar korzystać z atrakcji na świeżym powietrzu. 
Mam nadzieję, że ten weekend będzie początkiem coraz cieplejszych dni.
Wypoczywajcie, korzystajcie z wolnego czasu, niech ta Majówka, czy długa, czy krótka, 
będzie tak słoneczna, jak sałatka z pomarańczy, na którą Was dzisiaj zapraszam.



Sałatka z pomarańczy i oliwek
przepis z książki Culinaria Spain

2 pomarańcze
sok z 1 czerwonego grejpfruta
sok z 1 pomarańczy
100g oliwek
łagodna oliwa z oliwek
świeża mięta

Pomarańcze obrać ze skóry, pokroić w plastry i ułożyć na talerzu.
Na pomarańczach ułożyć oliwki i polać wszystko sokiem z pomarańczy i grejpfruta.
Zostawić na krótki czas do zamarynowania.
Przed podaniem skropić oliwą i posypać listkami mięty.

13 komentarzy:

  1. Ciekawe jak smakuje takie połączenie, bo wygląda cudownie, wiosennie i świeżo;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Magda,
    to moja ulubiona sałatka!
    Niektórzy Hiszpanie dodają jeszcze piórka czerwonej cebuli.
    Pysznie u Ciebie wygląda.
    Wspaniałego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne słoneczne smaki na talerzu, na dworze i w sercu! Ściskam i wypoczynku życzę!

    OdpowiedzUsuń
  4. Anko Wrocławianko, smakuje jak ciepły dzień, pełen słońca:)

    Amber, to również jedna z moich ulubionych, szczególnie jeżeli uda mi się kupić słodkie, dojrzałe w słońcu pomarańcze. Wersję z czerwoną cebulą znam i bardzo lubię. Miłego weekendu!

    Kamilo, dziękuję kochana i ściskam mocno:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale energetyczne kolory! Piękne i smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszna i orzeźwiająca sałatka na te nadchodzące ciepłe dni:)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda niesamowicie. Ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Salatka wyglada na wysmienita! Swieza, prosta i idealna do tlustych miesiw z majowkowego grilla - bo jak to mowia Wlosi "l'arancia sgrassa bene", czyli pomarancza dobrze odtluszcza;))) Udanego wypoczynku!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. pomarańcz - owszem, ale oliwki - hm. tylko zielone ;p Pozdrawiam, www.monika-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Goh, była idealna na weekendowe upały:)

    Katie, spróbuj, jest bardzo orzeźwiająca:)

    Kachno, bardzo cenna informacja;)Do tej pory słyszałam, że grejpfruty odtłuszczają, a stanowczo wolę pomarańcze:)

    Moniko., zielone też mogą być:)

    Pozdrawiam Was ciepło i mam nadzieję, że leniuchujecie na całego:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialny pomysł. Jak dla mnie to odkrywcze i absolutnie nowe ale bardzo chętnie spróbuję takiego połączenia!

    OdpowiedzUsuń
  12. Joanno, cieszę się i mam nadzieję, że będzie Ci smakowało:)

    OdpowiedzUsuń